Skrupler - ett spel för dig?

Jaha, då var ännu en dag avklarad utan att jag har pluggat till matte D-provet, som jag absolut i högsta grad borde göra... Men men, som man brukar säga "skjut gärna upp till morgondagen vad du kan göra idag" hehe..
Spelade ett lite roligt spel med familjen idag, för omväxlings skull (istället för att sitta och titta på TV hela kvällen). Hette Skrupler eller nåt sånt. =) Man skulle hur som helst svara på frågor, hur man skulle göra i en viss situation. T.ex "Du ser någon snatta i en butik. Säger du till ägaren?". Sen får du svara antingen Ja, Nej eller Det beror på och så är det förstås vissa spelregler som gör spelet lite intressantare, men jag utelämnar dem.. =D
Jaha, det låter väl någorlunda kul. Men vissa frågor var så himla självklara så man undrade ju verkligen vem som hade skrivit dem och varför. Ett spel som jag verkligen kan rekommendera är Scoop! Man ska förklara ord för sina medspelare utan att säga hela eller delar av ordet. Låter trist men det är hur roligt som helst!! =D Testa det! =)
Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon ska vi ha adventsfika här hemma. Och så måste jag nog ta i tu med matten.

Tjingeling och sov så gott!
Malin

Kommentarer
Postat av: Sara

Matte D ?:O
jisses amalia.. vi e på Matte B, å det har vi hela året på oss att klara!! haha
känner mej lite lägre i rank just nu^^

2007-12-02 @ 18:54:38
Postat av: lina!!

haha!! scoop!!! vad kul!!! jag vill också

2007-12-05 @ 21:50:59
URL: http://karmabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0