The ghost of Forest manor

I'm the ghost of Forest manor
I'm waiting for a chance
To get out of Forest manor
To laugh and play and dance

I'd like to go to a disco
Or a hamburger bar
I'd like to see San Francisco
And take a ride in my car

But...

I'm stuck in Forest manor
please someone brake the code
let me out of Forest manor
I want to hit the road

bla bla bla

Ssch...

Voices in Forest manor
There's someone at the door
Help me out of Forest manor
I'm here under the floor

Someone please solve the riddle
Someone please rescue me
Lift the stone in the middle
Thank you now I am freeee

Finns i: Champion-boken, mellanstadiet

Alltså, den här låten sjöng vi jätteofta i femman och jag älskade den! :P Hittar inte texten på Internet eller någonstans. Trots att jag är känd för att ha väldigt bra minne, hehe, så är det som ni ser några rader i låten som fattas (de som jag så snitsigt fyllt i med bla bla bla). Kommer någon ihåg resten av låten?

Kram Malin

Kommentarer
Postat av: lina!!

eftersom jag aldrig hinner se på tv så lär jag ju lugnt missa den... :( jag är assur över att jag inte kom, det verkade ju vara askuligt juh! (btw. du var inräknad)

2007-12-17 @ 18:49:41
URL: http://karmabelle.blogg.se
Postat av: Sara

jag har då aldrig hört talas om den här låten, kanske om man får höra en melodi till den ;)

2007-12-19 @ 23:03:54
URL: http://centauri.blogg.se
Postat av: Lis

ahhw O.O Jag älskar också den här låten

2008-01-21 @ 17:47:17
Postat av: michis

ahahah jag minns sången Inte melodin:D hehehe sjöng den grynt ofta juh:P

2008-01-24 @ 15:48:15
Postat av: ^^

Jag har den :) Kanske kan lägga upp den på Youtube eller något.

2008-03-28 @ 13:03:31
Postat av: Malin

Svar till ^^: Jaa! Vad roligt att någon har den =D Om du lägger upp den på youtube kan du väl ge mig adressen där den finns? Vore superschysst!! Tack så mkt =) //Malin

2008-04-07 @ 19:43:20
URL: http://turmalin.blogg.se
Postat av: megarolf

en del av låten:

...(sista versen)
Someone please solve the riddle
Someone please rescue me
...

2008-04-09 @ 09:46:27
Postat av: Malin

Svar till megarolf: Tack så jättemkt! =) Om du kan nån mer text i låten tar jag tacksamt emot den =D /Malin

2008-04-09 @ 21:29:15
URL: http://turmalin.blogg.se
Postat av: Lisa

ja jag kommer i håg jätte tydligt, tog precis fram min engelska bok för att se om det va något fel..

den 10. raden ''get me out of Forest manor'' ska va ''let me out of Forest manor''

annars är det väldigt bra kommit ihåg!!

2008-05-23 @ 14:52:23
Postat av: Malin

Tack Lisa =)

2008-05-30 @ 21:41:48
URL: http://turmalin.blogg.se
Postat av: Anonym

Här är hela den rätta och hela texten, hittade låten på youtube:)



I'm the ghost of Forest manor

I'm waiting for a chance

To get out of Forest manor

To laugh and play and dance



I'd like to go to a disco

Or a hamburger bar

I'd like to see San Francisco

And take a ride in my car



But...



I'm stuck in Forest manor

please someone brake the code

let me out of Forest manor

I want to hit the road



I'd like to go to a disco

Or a hamburger bar

I'd like to see San Francisco

And take a ride in my car



Ssch...



Voices in Forest manor

There's someone at the door

Welcome to Forest manor

I'm here under the floor



Someone please solve the riddle

Someone please rescue me

Lift the stone in the middle

Thank you now I am freeee

2009-12-10 @ 21:11:14
Postat av: Sexu

woooooooow :D fan va härligt att fler minns denna underbara låt.. precis när jag sitter och skriver ett blogginlägg och försöker minnas denna låt så hittar jag detta inlägg med hela texten :D underbart..

2010-01-08 @ 14:29:01
URL: http://hannissexu.blogg.se/
Postat av: Anonym

The ghost of Forest manor

I'm the ghost of Forest manor

I'm waiting for a chance

To get out of Forest manor

To laugh and play and dance



I'd like to go to a disco

Or a hamburger bar

I'd like to see San Francisco

And take a ride in my car



But...



I'm stuck in Forest manor

please someone brake the code

let me out of Forest manor

I want to hit the road



I'd like to go to a disco

Or a hamburger bar

I'd like to see San Francisco

And take a ride in my car



Ssch...



Voices in Forest manor

There's someone at the door

Welcome to Forest manor

I'm here under the floor!



Someone, please solve the riddle

Someone, please rescue me

Lift the stone in the middle.

Thank you now I am freeee

2010-09-09 @ 18:59:32
Postat av: Johanna

Åh, den låten sjöng jag också i 5:an. Underbara minnen!

2011-11-28 @ 20:45:14
URL: http://joherman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh, den låten sjöng jag också i 5:an. Underbara minnen!

2011-11-28 @ 20:45:15
URL: http://joherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0