Vuxenlivet here we come

En tjej och en kille, båda ~18, sitter på bussen och diskuterar.
Tjej: Jag förstår mig inte på den här boken!
Kille: Vilken?
Tjej: Kemin, jag fattar inte bilderna.
Kille: Men bilderna fattar man ju aldrig. De är ju bara en massa jävla fyrkanter med färg.
Tystnad.
Kille: Titta, en gul bil.
Tjej: Det är ingen gul bil.
Kille: En gul bil som har parkerat!
Tjej: Ett gult hus, ja.
Kille: Det var en gul bil, så håll käften.
En stund senare.
Kille: Undrar om man behöver kreditkort på systemet.
Tjej: Vet faktiskt inte.
Kille: För annars är det ju bara att skriva in sina föräldrars personnummer liksom.
Tjej: Smart!

Ja, människorna blir bara smartare och smartare. Den äldre generationen kan känna att de lämnar över världen i trygga händer.

Jag undrar bara en sak... Hur lyckas man säga så många tokiga saker i en och samma konversation?

Kommentarer
Postat av: Egoina

haha :P

2008-02-05 @ 17:37:54
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Marcus Å

haha, klockrent ju :D

2008-02-06 @ 17:33:07
URL: http://bmaberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0