18 säkra sätt att inte få jobbet

Har du också befunnit dig i en situation där du totalt misslyckats? Vi är många som känner igen oss. Kanske gick det jättedåligt på din arbetsintervju, eller så gick det bra fast du egentligen inte ville ha jobbet. Du kanske ångrar dig när du väl sitter där på den heta stolen. Om så är fallet, misströsta inte! Jag bjuder på 18 svar på arbetsgivarens frågor som garanterat leder till att du blir utskickad med hälsningen "Och kom inte tillbaka!" Lycka till!

1. Berätta om dig själv!
Jag bor lite här å där, beror på vad som finns ledigt. Äter vad jag blir bjuden på men inte annars. Det är väl gratis mat här?
2. Har du lätt att lära dig nya saker?
Nej men jag är väldigt duktig på vad jag kan.
3. Kan du ta kritik?
Beror på vad du menar. Om jag vet att jag har gjort något bra så tar jag inte till mig någonting, men om jag vet att jag gjort något dåligt så brukar jag ofta vara medveten om det.
4. Kan du lösa problem snabbt?
Problem? Jag undviker helst sådana. Eller överlåter till någon annan, mina föräldrar till exempel.
5. Vad gör du på fritiden?
Olika. Brukar göra samma sak som på jobbet, så oftast gör jag väl ingenting. Jag har också ett väldigt stort socialt umgänge. Känner många på kåken, både anställda och instängda.
6. Vad gör du om fem år?
Om jag inte sitter i fängelse som min kompis, hehe, så drar jag väl omkring på stan och festar. Eller sitter hemma och slöar.
7. Kan du berätta om något riktigt bra du gjort?
Japp, det var jag som såg till att busstrafiken stoppades en hel dag. Jag hindrade då några kompisar från att vara med i Idol 2007, de kom aldrig dit! Det var en himla tur för de sjunger som kråkor.
8. Varför har du sökt det här jobbet?
Snabba pengar och bra alibi.
9. Hur tycker du att en bra arbetskamrat ska vara?
Ska kunna hålla hemligheter.
10. Hur skulle dina kompisar beskriva dig?
De säger jämt att jag är galen, elak, självisk och dum.
11. Hur fungerar du i grupp?
Jag brukar oftast vara den som startar det negativa grupptrycket.
12. Vilka är dina starka och svaga sidor?
Jag är väldigt bra på att manipulera folk. Lite sämre på att hantera konsekvenser.
13. Vad vet du om oss?

Att ni delar ut pengar till folk som vill umgås med er.
14. Vad får dig att trivas på arbetet?
Höga löner och slappt jobb.
15. Hur hanterar du stress och tidspress?

Först skriker jag, sen ger jag upp och till sist sätter jag mig i ett hörn och gråter.
16. Varför ska vi anställa just dig?
För att jag och mina kompisar har sett till att ingen annan kommer att söka det här jobbet.
17. Vad har du arbetat med förut?
Jag har aldrig arbetat och det kommer jag att fortsätta med. Efter att jag har fått jobbet. Kan man börja med att ta ut semester?

Malin

Kommentarer
Postat av: Z

Haha tack för tipsen

2007-12-02 @ 14:00:40
Postat av: Sara

Haha, jadu..eftersom jag inte har något jobb, och gärna skulle vilja ha ett, så hjälper itne den här så mkt, HAHA

ha det göttans, KRAMAR

2007-12-02 @ 18:53:13
Postat av: bondlurken

Ha ha! Skulle vara kul att prova denna teknik!

2007-12-02 @ 22:00:45
Postat av: lina!!

hahaha!! det ska jag prova nån gång!!! bara för att!!

2007-12-05 @ 21:54:26
URL: http://karmabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0