Är du döv eller??

Julkorvsbak med brorsan och B. B står och mosar ner korven i maskinen till brorsan som sitter och trär skinnet runt korvarna. Jag sitter mittemot och sticker hål i de färdiga korvarna. Maskinen låter ganska högt så det är svårt att föra en vettig konversation, som ni får ett typexempel på nedan...

B: Har ni sett ut nån gran då?
Jag hörde ingenting.
Malin: Va??
B upprepar: Har ni sett ut nån gran?
Jag hör fortfarande inte och det gör inte brorsan heller.
Malin: Va? Om vi har köpt garn??
B: Hör ni dåligt eller?!
Korven är klar brorsan säger till B att stanna maskinen, annars fortsätter den bara att pumpa ut korvsmet.
brorsan (till B): Stäng av!
B hör ingenting och fortsätter prata med mig om granen.
B (till Malin): Är du döv eller??
brorsan skriker ännu högre: Stäng av!!
B hör nu att han vill nånting.
B (till brorsan): - Va??
brorsan ropar igen, ännu högre: STÄNG AV MASKINEN!!!

Oops... så gick det med den korven! =)

/Malin

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha snacka om löjliga familjen :P

2008-01-20 @ 23:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0