Detta förtäljer inte heller historien

Jag har funderat på en sak. Igen.

En person berättar en anekdot för någon annan. Den här Någon ställer en fråga och Personen svarar "Det förtäljer inte historien." Vad menas egentligen med det?

Som jag ser det finns det tre alternativ. Personen menar:
  1. Vad spelar det för roll? Du skulle ändå inte fatta sammanhanget.
  2. Jag vet inte men skulle ändå inte ha svarat på den dumma frågan.
  3. Jag fick aldrig reda på den lilla detaljen.
Det skulle kunna vara ett ganska elakt uttryck.
♥ ♥ Roligt om man har gått hela livet och trott att man varit snäll ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Malin

Hehe, sant =)

2008-02-13 @ 20:47:32
URL: http://killingseagull.blogg.se
Postat av: Evelina

haha fan vad snurrig du verkar. Eller är det jag som är snurrig, jag vet inte, men snurigt är det fan

2008-02-13 @ 21:55:08
URL: http://suzi9mm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0